Käytiin nopeasti Oulussa agilitykisoissa hakemassa kaksi hylkyä 13.2. Ei mitään fiilistä koko touhuun. Treeneissä menee hyvin, mutta kisoissa ei mulla kai sitten pää kestä. En vain keskity ja sen takia on sitten koira kuriton. Nytkin varasta molemmat startit. Yhtään ei tuntunut omalle koirallekaan, oli niin älytön vauhti. Kaljuna on kiva liidellä. Toisaalta toivoisin, että vauhti säilyisi ja että oppimisimme työskentelemään niin että koira hakee esteitä kauempana minusta. Mulla ei nimittäin fysiikka riitä juoksemaan koiran vierellä koko ajan, vaikka sellaistahan se meidän ohjaaminen on tähän mennessä ollut. Nyt sitten otetaan vain tokoa. Just Annen kans puhuttiin, että silloin mene agilitykin hyvini kun treenattiin vähintään kerran viikossa tokoa. Me ei olla tokoiltu oikein kunnolla vuoteen, että ei ihme jos vähän kokeilee ja on vallaton. Että seuraavan kerran sitten kilpailemme toukokuussa täällä Rovaniemellä.

Nyt on sitten alkeistoko pyörähtänyt käyntiin. Vedän kyseistä ryhmää ja on oikein mukavaa. Toivon tietysti, että kurssilaisilla on myös yhtä kivaa ja kokevat ohjaukseni hyödylliseksi. Ennen kurssia ollaan nyt pari kertaa otettu jotain pientä tokoilua Dantsukan kans. Nouto on mennyt huomattavasti eteenpäin. Hakee kapulaa ja tuo sen melko lähelle. Tarvitsee kyllä usemman 'annamulle' -käskyn, että tuo niin lähelle että voin ottaa sen itselleni. Viimeksi oikein itse haki 500 grammaisen nuotoesineen repusta ja sen kans sitten treenattiin. Otan nyt jatkossa niin, että laitan kapula jonnekin metrin päähän itsestäni ja käsken antaa sen minulle. Istun itse maassa ja odotan, että tuo sen minulle syliin, minkä jälkeen saa palkan. Sitten pikku hiljaa vain pystympään asentoon. Viime talvena otettiin jonkun verran sellaista kolmio harjoittelua että kapula on minun ja koiran välissä ja että tuo sen sitten minulle. Siitä pikku hiljaa kulmaa pienennetään 180 asteesta nollaan, ja aletaan pidentää matkaa. Tällä hetkellä vain pitkä matka motivoi koiraa todella paljon, siis se että se saa juosta kapulan luo. Lyhyempi matka saa rontin epävarmaksi. Pitääpä nyt ottaa aina välillä tätä. Olen kyllä nyt ihan tyytyväinen ja ylpeä ainakin. Kesällä sitten parit kisat, että pääsee taas tunnelmaan ja tulee rutiinia treenaamiselle ja näkee missä mennään.